Comics

Dinosaur Planet

Zombie motion illustration

Scratch Wars

NANITS mascot

Nanits Comics was a start-up “bringing comics to life”. An app presenting an innovative form of reading digital comics with music, sounds and spatial effects.

And every comic book brand needs a comic book mascot. How else to build marketing communication for such a project than through a character and speech bubbles?

(Among other things, Nanits comics were made into a comic novel Nanits Chronicles.)

Our task was to design a mascot to represent the comic book style. A memorable and recognizable brand symbol that will communicate information on the web, in the app, on social media, in animated videos and in printed materials or rollups and banners.

GOALS

  1. Creating a memorable visual sign of the brand
  2. Diversification and tool of communication

KEYWORDS

CUTENESS

TECHNOLOGY

COMICS

OUTPUTS

  1. Mascot design and final pose
  2. Set of illustrations in context
  3. Illustrations for social media
  4. PR illustrations for app and print

MASCOT NFOi

NFOi is a comic book style representative. A memorable and recognizable brand symbol that will communicate information on the web, in the app, on social media, in animated videos and in printed materials or rollups and banners.

INITIAL EXPLORATION THROUGH SKETCHES

On the basis of the concept, sketching begins. The best solution for the rendering is searched for. The idea was clear, so we moved very quickly to the sketch phase for all the required situational illustrations in context.

A brief workshop produced an inventory of all possible situations and information that the Nanits brand needed to communicate. From this, a set of visuals was created in the form of a universal illustration or an illustration for a specific purpose such as milestones of the number of app users.

DIGITAL APPLICATION AND USE IN PRINT

The mascot subsequently appeared on all digital touchpoints. In the app, on the web, in tutorials, on social media, in the newsletter. Of course, there was also a printed version. Flyers, banners and rollups were part of live events, presentations, participation in Comic Con or other tech conferences and startup competitions.

PROMO VISUALS AND PR

As the startup was written about a lot in Czech and other languages, a number of supporting promotional visuals were created.

PROTOTYPE OF A COLLECTIBLE FIGURINE

For the Kickstarter campaign, where Nanits eventually raised over 800.000 CZK, a limited edition collectible figure was produced using 3D printing as one of the rewards. Below you can see its prototype.

DO YOU HAVE A PROJECT?

GIVE US A CALL!

Albi Crafts & Science

Content marketing

#Morethanoffice

(SKANSKa)

 

Certifikace WELL, jež stanovuje objektivní kritéria pro to, jak by mělo vypadat ideální a především zdravé pracovní prostředí.

Cestou ilustrovaných článků se rozhodla jít Skanska při propagaci této certifikace. Téma bylo nutné předat v zábavné formě tak, aby lidé

měli motivaci číst si další díly.

Vytvořili jsme odlehčený stylnavrhli charakteryoilustrovali humorné situace

na kterých demonstrujeme různorodé problémy pracovního prostředí. Předat informace a pobavit.

Výrazný humor a popisná nadsázka.

KLÍČOVÁ SLOVA
humor – nadsázka – individualita – office – karikatura

 Vtipná ilustrace s postavami

      MOCKUP 

NAVRŽENÍ CHARAKTERŮ

Základem série článků jsou charaktery lidí pracujících v kanceláři. Každý má jiné potřeby na pracovišti,

a proto řeší jiné situace. Někdo potřebuje pohyb, jiný klid na relaxaci, někdo je ujetý na pohodlí

a ergonomii pracovního prostoru. Promítnout humor do ilustrací je stěžejní, a proto jsme se nebáli

využít karikatury a dynamiku stylu. Jak tyto vlastnosti prezentovat vizuálně vidíte zde.

CHARAKTERY_00B

Karikatura, přehánění, extrém. Rysy, kterými jsme zesílili humor a téma dané postavy.

Skica dle kreativního briefu, kterou klient odsouhlasil a finální zpracování v barvě.

HONZA

KRISTÝNA

ILUSTRACE

Samotné postavy nestačí. Aby bylo doplnění článku více popisné a skutečně šlo o “ilustrování” problému,

zapracovali jsme naše postavy do konkrétních situací.

CHARAKTERY_03B

CHARAKTERY_05

ČLÁNKY

Použití ilustrací proběhlo v sérii článků na #morethanoffice

pod hashtagem #osmnespokojenych.

       Honza_zvuky_01_CZE

CHARAKTERY_02

Předat informace a pobavit. Výrazný humor a nadsázka.

ICE – Superheroes of Automation

automation
automation

Visual identity redesign

whaat.cz

(redesign brandu)

 

Pro internetový obchod s elektronikou Whaat.cz jsme vytvořili kompletní redesign

od nového loga přes maskota až po novou reklamní kampaň.

CELÉ_1_00229

Ilustrovanou část jsme nejdříve museli postavit na jednotném konceptu komunikace značky.

Ve výtvarném stylu byla stylizace do komiksových superhrdinů jasnou volbou.

Ta navazuje na dřívější koncept brandu, který jsme oprášili, sjednotili,

vylepšili a posunuli na novou úroveň.

 

 

 

A jak vypadá výsledek redesignu v porovnání s původním vizuálem?

 

design maskota

Maskot je hlavním nástrojem komunikace se zákazníky a nejlépe pomáhá v odlišení se

od konkurence. Proto jeho design a koncept byl důležitým procesem. 

Maskot_Whaat_DesignSheet

Kromě designu maskota, superhrdiny A-mana, je podstatný i jeho příběh

a hlavně jeho protivník, zloduch jménem Zkrat, bez kterého se neobejde.

Maskot_skica

logo

Komiksový styl udává hlavní směr designu celé corporate identity, loga nevyjímaje.

Zvolili jsme výraznou stylizaci komiksového výkřiku, kterým název vlastně je.

Symbol modrého blesku odkazuje na hlavní artikl obchodu – elektroniku.

logo02b

Vedle logotypu WHAAT.cz jsme navrhli doplňkový znak “A”. Jeho využití

je především na trikotu firemního maskota A-mana nebo samostatně

např. jako profilový obrázek na sociální sítě.

 Logo_A-Man02b

materiály k propagaci

 Uvedení redesignu probíhá v nové reklamní kampani. Využívá tištěných materiálů, billboardů, 

TV spotu, stripů a materiálů pro online marketing jako jsou populární srovnávačky značek.

whaat_uziti

Whaat_Srovnávačka_verzia_2 

Supermakléřky