Nanits Comics was a start-up “bringing comics to life”. An app presenting an innovative form of reading digital comics with music, sounds and spatial effects.
And every comic book brand needs a comic book mascot. How else to build marketing communication for such a project than through a character and speech bubbles?
(Among other things, Nanits comics were made into a comic novel Nanits Chronicles.)
Our task was to design a mascot to represent the comic book style. A memorable and recognizable brand symbol that will communicate information on the web, in the app, on social media, in animated videos and in printed materials or rollups and banners.
CUTENESS
TECHNOLOGY
COMICS
NFOi is a comic book style representative. A memorable and recognizable brand symbol that will communicate information on the web, in the app, on social media, in animated videos and in printed materials or rollups and banners.
On the basis of the concept, sketching begins. The best solution for the rendering is searched for. The idea was clear, so we moved very quickly to the sketch phase for all the required situational illustrations in context.
A brief workshop produced an inventory of all possible situations and information that the Nanits brand needed to communicate. From this, a set of visuals was created in the form of a universal illustration or an illustration for a specific purpose such as milestones of the number of app users.
The mascot subsequently appeared on all digital touchpoints. In the app, on the web, in tutorials, on social media, in the newsletter. Of course, there was also a printed version. Flyers, banners and rollups were part of live events, presentations, participation in Comic Con or other tech conferences and startup competitions.
As the startup was written about a lot in Czech and other languages, a number of supporting promotional visuals were created.
For the Kickstarter campaign, where Nanits eventually raised over 800.000 CZK, a limited edition collectible figure was produced using 3D printing as one of the rewards. Below you can see its prototype.
Certifikace WELL, jež stanovuje objektivní kritéria pro to, jak by mělo vypadat ideální a především zdravé pracovní prostředí.
Cestou ilustrovaných článků se rozhodla jít Skanska při propagaci této certifikace. Téma bylo nutné předat v zábavné formě tak, aby lidé
měli motivaci číst si další díly.
Vytvořili jsme odlehčený styl, navrhli charaktery a oilustrovali humorné situace,
na kterých demonstrujeme různorodé problémy pracovního prostředí. Předat informace a pobavit.
Výrazný humor a popisná nadsázka.
Základem série článků jsou charaktery lidí pracujících v kanceláři. Každý má jiné potřeby na pracovišti,
a proto řeší jiné situace. Někdo potřebuje pohyb, jiný klid na relaxaci, někdo je ujetý na pohodlí
a ergonomii pracovního prostoru. Promítnout humor do ilustrací je stěžejní, a proto jsme se nebáli
využít karikatury a dynamiku stylu. Jak tyto vlastnosti prezentovat vizuálně vidíte zde.
Karikatura, přehánění, extrém. Rysy, kterými jsme zesílili humor a téma dané postavy.
Skica dle kreativního briefu, kterou klient odsouhlasil a finální zpracování v barvě.
Samotné postavy nestačí. Aby bylo doplnění článku více popisné a skutečně šlo o “ilustrování” problému,
zapracovali jsme naše postavy do konkrétních situací.
Použití ilustrací proběhlo v sérii článků na #morethanoffice
pod hashtagem #osmnespokojenych.
Předat informace a pobavit. Výrazný humor a nadsázka.
automation
automation
Pro internetový obchod s elektronikou Whaat.cz jsme vytvořili kompletní redesign
od nového loga přes maskota až po novou reklamní kampaň.
Ilustrovanou část jsme nejdříve museli postavit na jednotném konceptu komunikace značky.
Ve výtvarném stylu byla stylizace do komiksových superhrdinů jasnou volbou.
Ta navazuje na dřívější koncept brandu, který jsme oprášili, sjednotili,
vylepšili a posunuli na novou úroveň.
A jak vypadá výsledek redesignu v porovnání s původním vizuálem?
Maskot je hlavním nástrojem komunikace se zákazníky a nejlépe pomáhá v odlišení se
od konkurence. Proto jeho design a koncept byl důležitým procesem.
Kromě designu maskota, superhrdiny A-mana, je podstatný i jeho příběh
a hlavně jeho protivník, zloduch jménem Zkrat, bez kterého se neobejde.
Komiksový styl udává hlavní směr designu celé corporate identity, loga nevyjímaje.
Zvolili jsme výraznou stylizaci komiksového výkřiku, kterým název vlastně je.
Symbol modrého blesku odkazuje na hlavní artikl obchodu – elektroniku.
Vedle logotypu WHAAT.cz jsme navrhli doplňkový znak “A”. Jeho využití
je především na trikotu firemního maskota A-mana nebo samostatně
např. jako profilový obrázek na sociální sítě.
Uvedení redesignu probíhá v nové reklamní kampani. Využívá tištěných materiálů, billboardů,
TV spotu, stripů a materiálů pro online marketing jako jsou populární srovnávačky značek.