Nanits Comics byl start-up „přivádějící komiksy k životu“. Aplikace prezentující inovativní formu čtení digitálních komiksů s hudbou, zvuky a prostorovými efekty.
A každá komiksová značka potřebuje svého komiksového maskota. Jak jinak pak u takového projektu postavit marketingovou komunikaci než skrze postavu a bubliny?
(Mimo jiné vznikl z Nanits komiksů i komiksový román Nanits Chronicles.)
Naším úkolem bylo nadesignovat maskota, který bude reprezentantem v komiksovém stylu. Zapamatovatelným a rozpoznatelným symbolem značky, který bude komunikovat informace na webu, v aplikaci, na sociálních sítích, v animovaných videích a v tištěným materiálech nebo rollupech a bannerech.
ROZTOMILOST
TECHNOLOGIE
KOMIKS
NFOi je reprezentant v komiksovém stylu. Zapamatovatelným a rozpoznatelným symbolem značky, který bude komunikovat informace na webu, v aplikaci, na sociálních sítích, v animovaných videích a v tištěným materiálech nebo rollupech a bannerech.
Na základě sestaveného konceptu se začíná skicovat. Hledá se nejlepší řešení pro ztvárnění. Představa byla jasná, a tak jsme se velmi rychle posunuli do fáze skic pro všechny požadované situační ilustrace v kontextu.
Na základě krátkého workshopu vznikl soupis všech možných situací a informací, které značka Nanits potřebovala komunikovat. Z toho vznikl set vizuálů, který měl charakter univerzální ilustrace nebo ilustrace ke specifickému účelu jakými byly například milníky počtu uživatelů aplikace.
Maskot se následně objevoval na všech digitálních touchpointech. V aplikaci, na webu, v tutoriálech, na sociálních sítích, v newsletteru. Samozřejmostí byla i tištěná verze. Letáčky, bannery a rollupy byly součástí živých akcí, prezentací, účasti na Comic Conech nebo jiných technologických konferencích a startupových soutěžích.
Protože se o startupu hodně psalo v češtině i jiných jazycích, vznikla řada podpůrných promo vizuálů.
Pro Kickstarterovou kampaň, kde Nanits nakonec vybrali přes 800.000 Kč, byla jako jedna z odměn vyráběna pomocí 3D tisku limitovaná sběratelská figurka. Níže vidíte její prototyp.
Certifikace WELL, jež stanovuje objektivní kritéria pro to, jak by mělo vypadat ideální a především zdravé pracovní prostředí.
Cestou ilustrovaných článků se rozhodla jít Skanska při propagaci této certifikace. Téma bylo nutné předat v zábavné formě tak, aby lidé
měli motivaci číst si další díly.
Vytvořili jsme odlehčený styl, navrhli charaktery a oilustrovali humorné situace,
na kterých demonstrujeme různorodé problémy pracovního prostředí. Předat informace a pobavit.
Výrazný humor a popisná nadsázka.
Základem série článků jsou charaktery lidí pracujících v kanceláři. Každý má jiné potřeby na pracovišti,
a proto řeší jiné situace. Někdo potřebuje pohyb, jiný klid na relaxaci, někdo je ujetý na pohodlí
a ergonomii pracovního prostoru. Promítnout humor do ilustrací je stěžejní, a proto jsme se nebáli
využít karikatury a dynamiku stylu. Jak tyto vlastnosti prezentovat vizuálně vidíte zde.
Karikatura, přehánění, extrém. Rysy, kterými jsme zesílili humor a téma dané postavy.
Skica dle kreativního briefu, kterou klient odsouhlasil a finální zpracování v barvě.
Samotné postavy nestačí. Aby bylo doplnění článku více popisné a skutečně šlo o „ilustrování“ problému,
zapracovali jsme naše postavy do konkrétních situací.
Použití ilustrací proběhlo v sérii článků na #morethanoffice
pod hashtagem #osmnespokojenych.
Předat informace a pobavit. Výrazný humor a nadsázka.
Pro internetový obchod s elektronikou Whaat.cz jsme vytvořili kompletní redesign
od nového loga přes maskota až po novou reklamní kampaň.
Ilustrovanou část jsme nejdříve museli postavit na jednotném konceptu komunikace značky.
Ve výtvarném stylu byla stylizace do komiksových superhrdinů jasnou volbou.
Ta navazuje na dřívější koncept brandu, který jsme oprášili, sjednotili,
vylepšili a posunuli na novou úroveň.
A jak vypadá výsledek redesignu v porovnání s původním vizuálem?
Maskot je hlavním nástrojem komunikace se zákazníky a nejlépe pomáhá v odlišení se
od konkurence. Proto jeho design a koncept byl důležitým procesem.
Kromě designu maskota, superhrdiny A-mana, je podstatný i jeho příběh
a hlavně jeho protivník, zloduch jménem Zkrat, bez kterého se neobejde.
Komiksový styl udává hlavní směr designu celé corporate identity, loga nevyjímaje.
Zvolili jsme výraznou stylizaci komiksového výkřiku, kterým název vlastně je.
Symbol modrého blesku odkazuje na hlavní artikl obchodu – elektroniku.
Vedle logotypu WHAAT.cz jsme navrhli doplňkový znak „A“. Jeho využití
je především na trikotu firemního maskota A-mana nebo samostatně
např. jako profilový obrázek na sociální sítě.
Uvedení redesignu probíhá v nové reklamní kampani. Využívá tištěných materiálů, billboardů,
TV spotu, stripů a materiálů pro online marketing jako jsou populární srovnávačky značek.