Aimpartners je firmou, která má skvělé služby, ale u které může být výzvou stručně a snadně předat informace o svých službách a vysvětlit jejich benefity klientům. Zvláště na webu a další psanou formou. Proto se rozhodli pro explainer video a promo spot, který by zároveň zvýšil povědomí o jejich značce.
Naším úkolem bylo nejen vymyslet koncept předání informací, ale také sepsat scénář a nastavit propojení s již nastavenou vizuální identitou firmy. No a pak to celé nakreslit, rozanimovat, ozvučit, nadabovat a doladit všechny další věci jako titulky atp. …
VLÍDNOST
SOLIDNOST
TECHNOLOGIE
KNOW HOW
Při tvorbě scénáře tohoto spotu jsme se zaměřili na co nejefektivnější předání USP Aimpartners. Tedy kombinaci práce interima a implementaci zvolených nástrojů do logistických a automotive firem. Jasně, rychle, s vlídným vizuálem.
Aimpartners se objevují na různých automotive konferencích. Pro jednu takovou potřebovali vytvořit promo spot zvyšující povědomí o značce. Spot se pouštěl na hlavní stagy v pauze mezi přednáškovými bloky a byl limitovaný svou délkou. Zároveň nebylo možné použít o pauze zvuk. Proto jsme využili komponenty explainer spotu a vytvořili variantu, které jsme přidali krátké výstižné texty zaměřující se na USP firmy.
Nakreslené prvky z videa se dají dále použít pro ilustraci textů na webu, vytvoření infografiky, pro posty na sociální sítě, pro oživení komunikace v newsletteru nebo pro tiskové materiály apod.
Klientovy byznysové potřeby, účel, cílová skupina a marketingové touchopointy, kde se finální video objeví. To jsou všechno informace, které slouží jako základ pro tvorbu konceptu a následně scénáře. Uchopení vždy tvoříme ve více variantách, ze které po konzultaci s klientem vybíráme vhodnější. Ta se potom rozpracuje do kompletního scénáře.
Pro tvorbu tohoto konkrétního videa jsme zvolili jako průvodce hrdinu, nositele USP firmy Aimpartners. Než jsme ho však zapracovali, museli jsme projít klasickým designovacím procesem navrhování charakteru. Různé varianty, barvy. Kombinace byla vybrána na základě klientových preferencí.
Storyboard hraje základním stavebním kamenem tvorby animace. V preprodukční fázi vizuálně mapuje příběh a postup událostí jednotlivých scén. Tento detailní náhled nám umožňuje plánovat kompozici, rytmus, vizuální narativ a postavy. Skrze storyboard lze experimentovat s předáním informace divákovi. Technicky se díky storyboardu minimalizují nepředvídatelné problémy a potenciální úpravy v pozdějších fázích vývoje, což šetří čas a zdroje. Klientovi především slouží pro schválení předávaného obsahu a jeho vyobrazení.
Animatik je prakticky rozhýbaný storyboard. Proč je třeba jej rozhýbat? Musíme vědět, zda se pohodlně vejdeme do požadované stopáže a otestovat jaké části se budou hýbat jak budou působit. Nicméně pro klienta je to zcela zásadní proto, aby nacítil dojem z videa. Součástí animatiku bývá i provizorní voice over (namluvení) pro dotvoření kontextu.
Součástí preprodukční fáze je i nakreslení čisté grafiky ve finálním stylu. V procesu hledáme výtvarné uchopení, které bude nejlépe reprezentovat značku, předávat informace dané cílové skupině atp. Style frame definuje výtvarnou stylizaci a zároveň pro nás jako technický test toho, jak budeme zpracovávat zbytek animace a tím odhadnout i potřebné zdroje.
Naše studio bylo poptáno na vytvoření výtvarného konceptu pro arkádovou videohru o mafiánech z New Yorku 30. let. Vytvořit koncept vizuálního stylu v tuto chvíli znamenalo netvořit concept art a design hry jako takový. Potřebovali jsme se zaměřit na zcela esenciální bod. Celkový vzhled hry je vytvořen pomocí pečlivě vybraných stylizačních prvků, které podtrhují charakter tématiky, avšak v nadsazeném pojetí.
Hlavním úkolem bylo zachytit typickou filmovou noir atmosféru. Vzhledem k zadanému kontextu jsme zvolili cartoon stylizaci. Tu jsme se snažili obohatit o barevné akcenty (teplé světlo, policejní sirény a také prvky GUI).
Abychom odlišili privátní značku kávy, vytvořili jsme sadu originální ručně kreslených etiket. Takový obalový design nejen upoutá pozornost mezi ostatními běžnými sáčky s kávou na pultech a nutí si vzít produkt do rukou, ale také vytváří dojem prémiového zboží a motivaci mít doma etiketu jako sběratelský kousek nebo dekoraci.
Nanits Comics byl start-up „přivádějící komiksy k životu“. Aplikace prezentující inovativní formu čtení digitálních komiksů s hudbou, zvuky a prostorovými efekty.
A každá komiksová značka potřebuje svého komiksového maskota. Jak jinak pak u takového projektu postavit marketingovou komunikaci než skrze postavu a bubliny?
(Mimo jiné vznikl z Nanits komiksů i komiksový román Nanits Chronicles.)
Naším úkolem bylo nadesignovat maskota, který bude reprezentantem v komiksovém stylu. Zapamatovatelným a rozpoznatelným symbolem značky, který bude komunikovat informace na webu, v aplikaci, na sociálních sítích, v animovaných videích a v tištěným materiálech nebo rollupech a bannerech.
ROZTOMILOST
TECHNOLOGIE
KOMIKS
NFOi je reprezentant v komiksovém stylu. Zapamatovatelným a rozpoznatelným symbolem značky, který bude komunikovat informace na webu, v aplikaci, na sociálních sítích, v animovaných videích a v tištěným materiálech nebo rollupech a bannerech.
Na základě sestaveného konceptu se začíná skicovat. Hledá se nejlepší řešení pro ztvárnění. Představa byla jasná, a tak jsme se velmi rychle posunuli do fáze skic pro všechny požadované situační ilustrace v kontextu.
Na základě krátkého workshopu vznikl soupis všech možných situací a informací, které značka Nanits potřebovala komunikovat. Z toho vznikl set vizuálů, který měl charakter univerzální ilustrace nebo ilustrace ke specifickému účelu jakými byly například milníky počtu uživatelů aplikace.
Maskot se následně objevoval na všech digitálních touchpointech. V aplikaci, na webu, v tutoriálech, na sociálních sítích, v newsletteru. Samozřejmostí byla i tištěná verze. Letáčky, bannery a rollupy byly součástí živých akcí, prezentací, účasti na Comic Conech nebo jiných technologických konferencích a startupových soutěžích.
Protože se o startupu hodně psalo v češtině i jiných jazycích, vznikla řada podpůrných promo vizuálů.
Pro Kickstarterovou kampaň, kde Nanits nakonec vybrali přes 800.000 Kč, byla jako jedna z odměn vyráběna pomocí 3D tisku limitovaná sběratelská figurka. Níže vidíte její prototyp.
Certifikace WELL, jež stanovuje objektivní kritéria pro to, jak by mělo vypadat ideální a především zdravé pracovní prostředí.
Cestou ilustrovaných článků se rozhodla jít Skanska při propagaci této certifikace. Téma bylo nutné předat v zábavné formě tak, aby lidé
měli motivaci číst si další díly.
Vytvořili jsme odlehčený styl, navrhli charaktery a oilustrovali humorné situace,
na kterých demonstrujeme různorodé problémy pracovního prostředí. Předat informace a pobavit.
Výrazný humor a popisná nadsázka.
Základem série článků jsou charaktery lidí pracujících v kanceláři. Každý má jiné potřeby na pracovišti,
a proto řeší jiné situace. Někdo potřebuje pohyb, jiný klid na relaxaci, někdo je ujetý na pohodlí
a ergonomii pracovního prostoru. Promítnout humor do ilustrací je stěžejní, a proto jsme se nebáli
využít karikatury a dynamiku stylu. Jak tyto vlastnosti prezentovat vizuálně vidíte zde.
Karikatura, přehánění, extrém. Rysy, kterými jsme zesílili humor a téma dané postavy.
Skica dle kreativního briefu, kterou klient odsouhlasil a finální zpracování v barvě.
Samotné postavy nestačí. Aby bylo doplnění článku více popisné a skutečně šlo o „ilustrování“ problému,
zapracovali jsme naše postavy do konkrétních situací.
Použití ilustrací proběhlo v sérii článků na #morethanoffice
pod hashtagem #osmnespokojenych.
Předat informace a pobavit. Výrazný humor a nadsázka.