Aimpartners je firmou, která má skvělé služby, ale u které může být výzvou stručně a snadně předat informace o svých službách a vysvětlit jejich benefity klientům. Zvláště na webu a další psanou formou. Proto se rozhodli pro explainer video a promo spot, který by zároveň zvýšil povědomí o jejich značce.
Naším úkolem bylo nejen vymyslet koncept předání informací, ale také sepsat scénář a nastavit propojení s již nastavenou vizuální identitou firmy. No a pak to celé nakreslit, rozanimovat, ozvučit, nadabovat a doladit všechny další věci jako titulky atp. …
VLÍDNOST
SOLIDNOST
TECHNOLOGIE
KNOW HOW
Při tvorbě scénáře tohoto spotu jsme se zaměřili na co nejefektivnější předání USP Aimpartners. Tedy kombinaci práce interima a implementaci zvolených nástrojů do logistických a automotive firem. Jasně, rychle, s vlídným vizuálem.
Aimpartners se objevují na různých automotive konferencích. Pro jednu takovou potřebovali vytvořit promo spot zvyšující povědomí o značce. Spot se pouštěl na hlavní stagy v pauze mezi přednáškovými bloky a byl limitovaný svou délkou. Zároveň nebylo možné použít o pauze zvuk. Proto jsme využili komponenty explainer spotu a vytvořili variantu, které jsme přidali krátké výstižné texty zaměřující se na USP firmy.
Nakreslené prvky z videa se dají dále použít pro ilustraci textů na webu, vytvoření infografiky, pro posty na sociální sítě, pro oživení komunikace v newsletteru nebo pro tiskové materiály apod.
Klientovy byznysové potřeby, účel, cílová skupina a marketingové touchopointy, kde se finální video objeví. To jsou všechno informace, které slouží jako základ pro tvorbu konceptu a následně scénáře. Uchopení vždy tvoříme ve více variantách, ze které po konzultaci s klientem vybíráme vhodnější. Ta se potom rozpracuje do kompletního scénáře.
Pro tvorbu tohoto konkrétního videa jsme zvolili jako průvodce hrdinu, nositele USP firmy Aimpartners. Než jsme ho však zapracovali, museli jsme projít klasickým designovacím procesem navrhování charakteru. Různé varianty, barvy. Kombinace byla vybrána na základě klientových preferencí.
Storyboard hraje základním stavebním kamenem tvorby animace. V preprodukční fázi vizuálně mapuje příběh a postup událostí jednotlivých scén. Tento detailní náhled nám umožňuje plánovat kompozici, rytmus, vizuální narativ a postavy. Skrze storyboard lze experimentovat s předáním informace divákovi. Technicky se díky storyboardu minimalizují nepředvídatelné problémy a potenciální úpravy v pozdějších fázích vývoje, což šetří čas a zdroje. Klientovi především slouží pro schválení předávaného obsahu a jeho vyobrazení.
Animatik je prakticky rozhýbaný storyboard. Proč je třeba jej rozhýbat? Musíme vědět, zda se pohodlně vejdeme do požadované stopáže a otestovat jaké části se budou hýbat jak budou působit. Nicméně pro klienta je to zcela zásadní proto, aby nacítil dojem z videa. Součástí animatiku bývá i provizorní voice over (namluvení) pro dotvoření kontextu.
Součástí preprodukční fáze je i nakreslení čisté grafiky ve finálním stylu. V procesu hledáme výtvarné uchopení, které bude nejlépe reprezentovat značku, předávat informace dané cílové skupině atp. Style frame definuje výtvarnou stylizaci a zároveň pro nás jako technický test toho, jak budeme zpracovávat zbytek animace a tím odhadnout i potřebné zdroje.
Naše studio bylo poptáno na vytvoření výtvarného konceptu pro arkádovou videohru o mafiánech z New Yorku 30. let. Vytvořit koncept vizuálního stylu v tuto chvíli znamenalo netvořit concept art a design hry jako takový. Potřebovali jsme se zaměřit na zcela esenciální bod. Celkový vzhled hry je vytvořen pomocí pečlivě vybraných stylizačních prvků, které podtrhují charakter tématiky, avšak v nadsazeném pojetí.
Hlavním úkolem bylo zachytit typickou filmovou noir atmosféru. Vzhledem k zadanému kontextu jsme zvolili cartoon stylizaci. Tu jsme se snažili obohatit o barevné akcenty (teplé světlo, policejní sirény a také prvky GUI).