Jsme kreativní studio specializující se na brand design pro (e-commerce) značky a vizuální vyprávění jejich příběhů s jedinečným citem pro ilustraci, která má výrazný, dané značce na míru ušitý styl. Měníme značky z obyčejných na zapamatovatelné za méně než 3 měsíce tak, aby se odlišily a zaujaly na první pohled. Spolupracujeme s klienty, kteří mají velké ambice výrazně růst, a poskytujeme jim kreativní podporu potřebnou k dosažení jejich ambiciózních cílů.
Díky silnému storytellingu a vizuálům pomůžeme vaší značce:
Toho dosahujeme skrze top-notch kreslené a animované vizuály. Stavíme značkám celé vizuální identity od loga až po veškerou vizuální komunikaci. Do takových oblastí spadá kresbou protkaný:
Pilíře naší produkce pro agentury a herní studia jsou:
Představte nám svůj projekt v e-mailu, abychom mohli co nejrychleji skočit na call a probrali jak vám můžeme pomoci a za jakých podmínek.
Pro první kontakt použijte tento poptávkový formulář.
Svoji úvodní 30 minutovou konzultaci ZDARMA můžete zarezervovat přímo zde.
Alternativně připojte do svého e-mailu:
Zadání nejraději připravujeme s klienty tak, aby bylo jeho realizace byla co nejefektivnější. Pokud už však máte připravené zadání, ještě se před zasláním podívejte na toto video / článek JAK ZADAT KREATIVNÍ PROJEKT.
Řešení problémů je náš denní chleba! Design musí být po nasazení funkční a splňovat účel. To vše bereme v potaz. Pokud nemáte markeťáka, art directora nebo jiného kreativce a sami si nejste jistí, jak má řešení vypadat, nezoufejte. Rádi pro Vás vymyslíme řešení nebo strategii. Ostatně je to požadavek většiny našich klientů. Na druhou stranu moc rádi pracujeme i na více autorských projektech, kde máme víc volnosti a naplňujeme vaši vizi.
Rychle a vizuálně vám na to odpoví tento krátký komiks, který jsme pro vás připravili – JAK PROBÍHÁ ZAKÁZKA? Vše se odvíjí od složitosti a rozsáhlosti projektu. Nicméně standardní projekt má vždy hodně podobný základní proces tvorby:
V každé fázi je možné průběžné výstupy komentovat, abychom včas provedli úpravu k vaší spokojenosti. V základu poskytujeme 2 kola úprav v každé fázi. Z naší zkušenosti to ve většině případů zcela stačí. Pokud bude třeba provést více kol úprav nebo se změní v průběhu práce zadání, je možné, že se cena navýší dle hodinové sazby o tyto vícepráce. Každý typ projektu (ilustrace, vizuální identita, komiks, animovaný spot atp.) má trochu odlišné fáze, struktura zůstává však víceméně stejná. Tady pro představu příklad:
Protože neprodáváme rohlíky, ale tvoříme vždy originální kreativní díla, sestavení ceny je komplexní proces, který závisí na více faktorech. U drobnějších zakázek kompletní proces tvorby započítáváme již v ceně výroby díla. Nicméně u větších projektů a kampaní se cena sestává z nápadu a jeho rozpracování, celkové složitosti, výtvarného stylu, rozsahu zadání, licence (na základě požadovaného rozsahu užití) a v neposlední řadě i času, který máme na zpracování. V úvodní konverzaci se vám pokusíme dát hrubý odhad, po probrání detailů pak závaznou kalkulaci. Každopádně, pokud není vhodné pro váš projekt jiné nastavení, pracujeme zejména ve „fixed time, fixed price“ modelu.
Cenotvorba základních pilířů značky → cena se odvíjí od očekávaného rozsahu prací na značce. Příklad rozsahu (logo, identita, 5x etiketa, klíčový marketingový vizuál, aplikace do tisku, produktové video, grafický manuál) ↓
vyprávění → naceňujeme složitost a případně licenci. Příklad 3 úrovní propracovanosti komiksu (styl, barva, detaily, obsah) ↓
Jde o vymezení a převod majetkových autorských práv, bez kterých není možné vytvořené dílo legálně užít. Výše licenčního poplatku se odvíjí od rozsahu užití. Tím je zpravidla:
Často se klientům snažíme doporučit řešení, které šetří peníze koupením takového rozsahu licence pouze pro zamýšlený účel namísto neomezené licence, kterou ve většině případů nevyužijí. Rozsah licence lze kdykoli dokoupit dle potřeb.
To vždy záleží na stylu, složitosti a kvantitě požadovaných výstupů. Velkou roli však hraje vaše zpětná vazba a počet iterací, které můžete mít. Roli jistě může hrát i vytíženost našeho studia, ale ve většině případů jsme schopni poskytnout i nějaké expresní řešení. Příkladem:
Nejen více lidí s různými rukopisy, ale také flexibilní ilustrátoři v našem studiu, se umí stylově přizpůsobit dle požadavků. Jsme schopni dodat od minimalistických ikon a ilustrací, přes cartoon, komiksové styly až po fotorealistické digitální malby, 3D designy a vizualizace generované pomocí AI. Podívejte se na některé styly, které nejčastěji děláme a rovnou si můžete vybrat. Problém pro nás není ani napodobit nebo navázat na jakýkoliv styl, ke kterému pošlete ukázku.
Někdy je výběr stylu otázka vkusu. Většinou však musí styl dávat smysl v kontextu projektu, značky, účelu a cílové skupiny, resp. diváka vizuálů. Pokud nemáte s tímto typem tvorby zkušenosti nebo si jen nejste jistí, rádi s vámi výběr stylu zkonzultujeme. Běžnou praxí je pro nás také výběr stylu navrhnout nebo sestavit styl na míru pro vaše potřeby tak, aby sloužil co nejlépe danému účelu. Naše portfolio je pestré a plné různých ukázek stylů. Nicméně pro základní představu můžete začít zde.
Ano. Technologie nás baví a držíme krok s dobou. Umělou inteligenci využíváme celkem pravidelně pro různé činnosti a fáze procesu tvorby. Umíme i generovat vizuály prakticky v jakémkoli stylu. Nicméně je nutné říct, že AI generované obrázky nelze zatím použít na většinu typů projektů. Jde o několik důvodů proč je tato technologie pro reálné nasazení zatím problematická:
Nicméně se s AI dá čarovat. Kombinovat s tím, co už dlouho umíme „postaru“. Obrovsky si usnadnit práci. Je to pro nás novinka. Pro klienty experiment. Je to challange. Ale rozhodně nás takové věci přitahují než odrazují! Rádi zefektivňujeme svoji práci a tím i rychlost dodání klientovi.
To je otázka. Vektory jsou důležité pro určité typy užití. Někdy je to implementace na web nebo do aplikace. Jindy to může být zase určitá velikost velkoformátových tisků nebo technologie výroby. Rádi s vámi toto zkonzultujeme. Vyrobit vektory pro nás není problém. Nicméne, vektory v ilustraci trvají pro některé styly zpracovat zpravidla delší dobu, jsou tudíž cenově náročnější, a proto se jim vyhneme, pokud to nebude nezbytně nutné. Pro některé komplexnější styly nejsou vektory vůbec vhdoné a technicky skoro nemožné.
V tomto ohledu se považujeme za vizuální fullservis. Pokud pro vás budeme něco kreslit nebo animovat, určitě vše umíme zasadit do komplexního designového hávu. Ostatně tvoříme pro značky celé vizuální identity. Takže… ano!
U malých zakázek to není složité, jako u komplexnějších projektů, které zpracovává celý tým. Vy nikdy nemusíte komunikovat s týmem, ale jen s jedním styčným členem týmu. Při běžné poptávce e-mailem se vám bude věnovat kolega Viktor, který s vámi probere rozsah a náročnost projektu, dá cenový odhad nebo vypracuje kalkulaci. Dále si projekt přebere Michael a bude vaším styčným bodem s tvorbou, konzultantem a bojovníkem za co nejlepší výsledek. Podle typu projektu může alternativně zůstávat v produkci i jiný člen týmu.
Náš zákazník náš pán. Jen mějte na paměti, že pokud se změní zásadně zadání nebo přibude rozsah prací ve chvíli, kdy je produkce rozběhnutá, bude třeba počítat s vícepracemi. O těch se vždy dozvíte dopředu a budete znát odhad jejich výše, abyste si vše mohli v klidu rozmyslet. Na začátku většinou nastavujeme počet kol úprav pro daný rozpočet a tím se také řídíme. Většinou můžete počítat s tím, že každá fáze tvorby (storyboard, skica, tvorba grafiky, kreslení, animování) má 1-2 kola úprav v ceně.
Subjektivita. Pokud jsou splněné objektivní parametry zadání a cítíte v projektu jiné nedostatky (např. výstup se pocitově „“nelíbí““), upravíme tyto vady v rozsahu do 1 hodiny práce zdarma. Vše ostatní může být upraveno ve sjednané sazbě jako vícepráce. Předpokládaný rozsah tohoto typu víceprací si s vámi dopředu odsouhlasíme.
Olalá. Tak to jste na správné adrese! Není nic efektivnějšího a pro obě strany výhodnějšího než dlouhodobý vztah. Domluvíme se na podmínkách spolupráce, dostupnosti a formě odměny, která může být počítána dle času, kusů nebo paušálně např. za určitý rozsah práce za měsíc. To vše zabalíme do rámcové smlouvy a hurá na to!
Po odsouhlasení finálních náhledů a po zaplacení faktury, dostanete odkaz na zabezpečenou cloudovou složku. Privátní složku vám můžeme nasdílet už v průběhu realizace Vašeho projektu. Nejčastěji dostanete grafiku v .JPEG, .PNG nebo .PDF. Pokud si to užití vyžaduje, dodáváme na vyžádání .AI nebo .PSD.
Pokud to projekt dovolí, rádi pro vás připravíme šablony, které můžete používat bez pomoci dalších grafiků. Manuál jak výstupy užít a hlavně jak je neužívat si můžete doobjednat také. Je pro nás běžné provést na vyžádání i audit aplikace grafiky nebo vytvořené vizuální identity do vaší komunikace, produktů, uvedení do tisku. Případně zkonzultujeme záhodné úpravy s vámi, vaším grafikem nebo vaší tiskárnou.
Ne vždy. Snažíme se omezit papírování a právníky pro obě strany, jak to jen jde. Stačí podepsat jednoduchý, přehledný jednostránkový zakázkový list, který definuje rozsah, užití (včetně licence), dodání a cenu. Smlouvu požadujeme u projektů s vyšším rozpočtem (většinou nad 100.000 Kč). U projektů, kde je třeba vyspecifikovat podmínky spolupráce nebo licenci. Nebo pokud na tom trvá sám klient.
Zde si můžete stáhnout praktickou ucelenou prezentaci představující naše studio. Najdete v ní přehled našich služeb, vybraných projektů, proces a reference.
→ Pokud jste dočetli až sem, díky! Jste dobře připraveni se s námi vydat za dobrodružstvím nového projektu. Neváhejte se nám ozvat! Váš první styčný důstojník bude viktor@artblock.cz.