Pivo Roger

Klient: Pivovar Grádo

vizual roger 2 | artBlock

Účelem bylo podpořit rozšíření povědomí o značce Roger a vzbudit v aktuálních a potenciálních zákaznících vizuální propojení se značkou. Nutností tak bylo vymezit se vizuálně od konkurenčních značek a v neposlední řadě oddělit veřejné vnímání značky Roger od původní značky pivovaru Grádo.

 

Z designu je nutno cítit prémiový produkt, kvalitu. Ne však nabubřelý luxus. Pivo bude na čepu i na pultech řetězců. Marketingovými touchpointy pak jsou lokální poutače (místa, kde se pivo Roger čepuje) a sociální sítě.

Logo

Logo pivovaru Roger se skládá z kreslené hlavy býka a ručně psaného názvu pivovaru, doplněného datem jeho založení. Býk je neodmyslitelným maskotem značky, a proto by měl být i mezi konkurencí nejzapamatovatelnějším vizuálním elementem. Logo evokuje tradici a řemeslo výroby piva v kombinaci s moderní komiksovou stylizací. Výsledkem je styl, který se v současné době na českém trhu u žádné značky v současné době neobjevuje. Často je nutností logo používat v různých vizuálních kontextech. Takže samozřejmostí jsou barevné kombinace a černobílá varianta,  fungující stylem stickeru.

Animovane logo desgin motion michael petrus | artBlock

Etikety

Tvoříme logo, tvoříme identitu. Vše se ale vlastně točí kolem etiket. Protože právě ty jsou hlavním vizuálním prvkem pro prodej, ale i marketing. S hezčím produktem se asi vždycky obchod dělá snadněji. Každá etiketa má jednotného maskota. Aby se však vizuály neopakovaly, býk zaujímá na etiketách vždy jinou pózu. Aby pak byly jednotlivé druhy piv lépe rozlišitelné, každá etiketa má svou výraznou charakteristickou barevnou paletu. Všechny však odrážejí jednotný kresebný styl i celkovou stylizaci.

roger manual mockup | artBlock
etiketa svetly lezak 12 fix 2 | artBlock
etikety roger 2 | artBlock

Klíčový vizuál

Klíčový vizuál slouží mimo loga jako hlavní a zároveň univerzální komunikační prvek pro tiskoviny,  online prostor, sociální sítě a web. Oproti logu je výraznější a v určitých případech mnohem lépe upoutá. Býk je hlavním spojujícím motivem komunikace značky.

vizual roger 2 | artBlock

Klíčový vizuál byl použitý na covery sociálních sítí a jako hlavní propagační příspěvek kampaně pro produkt. Hlavním motivem je maskot značky, býk, který se objevuje i v logu. Kromě tradice spojující býka s pivovarem ho vnímáme jako dynamického, silného a výrazného. To jsou vlastnosti, které charakterizují i značku Roger.

Svou silou a výrazností upoutává pozornost v dynamické póze. Součástí je rovněž půllitr piva, který pro diváka poutače jasně evokuje, o jaký segment prodeje se jedná. V neposlední řadě nechybí ani motiv mlýna, který je charakteristickým prvkem původní budovy, ve které se nachází dnešní výrobna piva Roger. Doplňujícím prvkem je zelený chmel, charakteristický pro výrobu piva.

roger manual mockup4 | artBlock
roger bilboard mockup 2 | artBlock

Grafický manuál

Samozřejmostí pro nastavování vizuální identity je také grafický manuál. Kromě většiny základních prvků jako je použití loga, jeho druhy, barvy, písmo u nás také tvoříme stránky s aplikací našich ilustrací. Na požádání poskytujeme klientům audit nebo odborný dozor pro nasazení vizuální identity veřejně a do kampaní.

roger pivovar etikety piva graficky manual logo ilustrace barvy brand od studia artblock 1 | artBlock

Brandovaný dárek

Firma Leube si u pivovaru Grádo objednala nemalé množství piva, které bylo dárkovým předmětem rozdávaným zaměstnancům, klientům a partnerům na Vánoce. Proto vznikla brandovaná etiketa, která zachovávala prvky původní ilustrace, ale byla stylizované vhodně podle vizuální identity firmy Leube a jejích barev.

mockup 1 | artBlock
nahled 1 | artBlock

Další aplikace

Ve chvíli, kdy jsou zpracované vizuály, je relativně jednoduché přemýšlet nad tím, jak je dále využít formou recyklace. Typické pivní tácky různých motivů nebo vývěsní štít jsou na snadě.

roger manual mockup5 | artBlock
roger manual mockup6 | artBlock
roger manual mockup3 | artBlock