Hranipex
re-design loga a identity
Toto je nerealizovaný koncept pro vizuální re-design značky Hranipex.
Cílem zakázky bylo navrhnout evoluční refresh značky a sjednocení jejích různých sub-brandů, které zákazníci nevnímali
jako součástí rodiny Hranipex. Ke značce se pojí řemeslná ruční práce napříč obory. Hlavní cílovou skupinou byl truhlář.
Proto jsme se odrazili od plánů a náčrtů, které může v ruce truhlář kreslit. Rozhodli jsme se jít kreslenou stylizací, která
díky své hrubosti a nedokonalosti evokuje právě ruční práci.
KLÍČOVÁ SLOVA
řemeslo — ruční práce — kvalita — spolehlivost
RE-FRESH LOGA
Nejprve jsme oddělili dlouhou část loga, abychom zachovali charakteristický vidlicový tvar, který stávající zákazníci znají,
ale odstranili Po vzoru navržené stylizace jsme překreslili ručně logo. Díky šrafatuře a pomocným skicovným čárám jsme
se snažili evokovat spojitost s truhlářovými náčrty. Logo jsme nakonec posadili na tmavé pozadí, abychom umocnili dojem
z kvalitní a prémiové značky.
Negativní varianta loga
Ukázka možné aplikace
SJEDNOCENÍ RODINY ZNAČEK
Jedním z úkolů re-designu bylo sjednotit sub-brandy značky Hranipex. Jak je vidět, k jednotlivým logům bylo přistupováno pokaždé jinak
díky postupnému vzniku v čase bez ohledu na konzistenci a komplexní rodinu. Nejspíš by měl kdokoli problém pochopit souvislost
díky nejednotě barev a vizuálních prvků.
Naše řešení. Komplementární barevné odlišení jednotlivých značek při zachování
konzistentního vizuálního stylu přebraného ze zastřešující vizuální identity Hranipexu.
PRODUKTOVÉ ILUSTRACE
Abychom podpořili výraznost a rozpoznatelnost jednotlivých sub-brandů a jejich produktů, doplnili jsme je o ilustrace.
Ilustrace byly zpracovány se stejným záměrem a návazností na řemeslo jako logo. Tedy výraznou skicovnou stylizací
kresby, včetně šrafatury a pomocných čar.
KONCEPT MASKOTŮ
Dalším požadavkem byla myšlenka obohatit vizuální identitu o nějaký hlavní rozpoznávací prvek v podobě maskota. Při navrhování konceptu
jsme se dostali pouze do fáze skic. Záměr byl vytvoření dua „řemeslník-zákazník a poradce Hranipex“. Duo mělo za úkol, v krátkých komiksech,
ve videích a v ilustracích na webu, newsletteru nebo na sociálních sítích, odpovídat na často kaldené dotazy od zákazníků značky Hranipex.